Hallo,
Sorry for continuing in English I'm from Holland. But please feel free to answer in German, I understand it very well.
I'm looking into building a TD engine in my 32b Variant. The car is now equipped with a 1.8 DS that will soon die
I want to do it quick, and easy No welding or whatsoever....
So now I found a Audi 80 TD with SB engine (LLK!) on a Dutch Ebay-ish website
My questions are;
* Is it possible to fit this engine on its own Typ89 mounts in my car, without welding or buying new mounts? I'm especially concerned about the front engine mount
* Is it a good idea to swap the subframe as well?
* Will the power steering be usable? Can I easily fit (plug 'n play) the steeringhouse and steering fluid reservoir?
* Will the Typ89 radiator fit my car?
* Will there be place for the intercooler/LLK?
Cabling and so will not be an issue, I already found out. I also plan to use my 2N gearbox, as the Audi gearbox has the same gear rates in 5th, and I've just built in a new heavy duty Sachs clutchset
Thank you in advance for your answers/links, it would help me very, very much!
Liebe 32b Grusse aus Holland,
Arne
32b Umbau nach 1.6 TD SB von Audi 80 Typ89
-
- Neuling
- Beiträge: 1
- Registriert: Mo 6. Dez 2010, 10:44
32b Umbau nach 1.6 TD SB von Audi 80 Typ89
1983 Passat Variant GL, Sand Metallic, 1.8 DS, 2N 5-Gang Getriebe, 32/34 Weber DMTL Vergaser, 'G' Nockenwelle...
-
- Schaut öfter vorbei
- Beiträge: 109
- Registriert: Do 20. Nov 2008, 13:29
Re: 32b Umbau nach 1.6 TD SB von Audi 80 Typ89
Arne, toch aan de diesel??
maar je antwoorden:
*De kleine diesels passen volgens mij gewoon in de 32b, op het subframe, met dezelfde steunen. volgens mij is het subframe zelfs hetzelfde. als je je 2N bak gebruikt geen wissel van subframe nodig.
*ja, de stuurbekrachtiging is plug en play!
*radiateur, geen idee.
*ik vrees dat je een klein stukje plaatwerk onder je rechter balk moet weghalen, dan past de koeler ook zo. ik ga dit binnenkort proberen, ik heb exact zo'n koeler, en een sloper om te proberen!
groetjons!
maar je antwoorden:
*De kleine diesels passen volgens mij gewoon in de 32b, op het subframe, met dezelfde steunen. volgens mij is het subframe zelfs hetzelfde. als je je 2N bak gebruikt geen wissel van subframe nodig.
*ja, de stuurbekrachtiging is plug en play!
*radiateur, geen idee.
*ik vrees dat je een klein stukje plaatwerk onder je rechter balk moet weghalen, dan past de koeler ook zo. ik ga dit binnenkort proberen, ik heb exact zo'n koeler, en een sloper om te proberen!
groetjons!
32b: Coupe TD, Coupe D, Kombi TD, Kombi 1900 D